استخدام ،اخبار استخدام

استخدام ،اخبار استخدام

استخدام ،اخبار استخدام

استخدام ،اخبار استخدام

دانلود رایگان دانلود پاورپوینت مدیریت کیفیت جامع

کیفیت مدیریت مـدیـریت کیفیـت جامع ابعاد کیفیت مدیریت کیفیت فراگیر
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3682 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
دانلود پاورپوینت مدیریت کیفیت جامع

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

فهرست :

مقدمه
تعریف کیفیت و نظر دانشمندان
ابعاد کیفیت
مدیریت کیفیت
سیستم مدیریت کیفیت
مدیریت کیفیت فراگیر

مقدمه :

مدیریت کیفیت جامع یکی از کامل ترین و کارا ترین فلسفه های مدیریتی است که به نحو شایسته ای مباحث کیفیت و رضایت مشتری را در بردارد.

در دنیای امروز که از یک سو رقابت های ملی ، منطقه ای و بین المللی بسیار شدید و تنگاتنگ و از سوی دیگر تغییرات و تحولات در تکنولوژی ، نیاز بازار و ...

بسیار سریع و پر شتاب بوده مسلما تجزیه و تحلیل, شناخت صحیح و به کارگیری مباحثی از قبیل مدیریت کیفیت جامع می تواندبسیار راه گشا و موثر باشد…

مدیریت کیفیت جامع ساختار نظام یافته ای است که بر بهبود مستمر کلیه فعالیت های درونی یک سازمان تأکید می کند . هدف نهایی مدیریت کیفیت جامع بهبود کیفیت محصولات و خدمات ، از طریق بهبود منابع انسانی ، فرآیندها و تجهیزات موجود و به موازات آن کاهش هزینه های حوزه عملیاتی است .

در تعریف دیگری از مدیریت کیفیت جامع : مدیریت کیفیت جامع ، فرآیندی است که براساس آن ، مدیریت با مشارکت کارکنان ، مشتریان ، اعتباردهندگان به بهبود مستمر کیفیت می پردازد .

تعریف کیفیت ازنظر دانشمندان

کیفیت راهی روشن برای شناسایی و حل مسائل به منظور بهبود عملکرد است. (دمینگ)

کشف آنچه مشتری می‌خواهد، آموزش به کارکنان برای برآورده ساختن نیاز مشتری و تحویل به موقع خدمات به مشتری (کرازبی)

کیفیت یعنی برآوردساختن نیازهای مشتری در صد در صد موار(هوگتون)

کیفیت زمانی حاصل می‌شود که مشتریان شما بازمی‌گردند اما محصولات برگشت نمی‌شوند. (نولمان و شانون)

فایل پاورپوینت 51 اسلاید


دانلود رایگان دانلود پاور پوینت مقدمه ای بر مدیریت دانش

دانش مدیریت دانش مفهوم دانش اطلاعات بازار دانش انتقال دانش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
دانلود پاور پوینت مقدمه ای بر مدیریت دانش

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

تاریخچه

تام استوارت در 1994 طی مقاله ای در مجله فورچون، این مسئله را به شرکتها یادآوری کرد که به آنچه می‌دانند بیش از آنچه دارند (سرمایه مادی) اهمیت دهند.، یعنی به « سرمایه فکری »
پس از وی، پیتر دراکر دانش را به عنوان پایه های رقابت در جامعه فرا سرمایه باوری معرفی کرد.
اقتصاددانی به نام استنفورد پال رومر دانش را تنها منبع بی پایانی نامید که با استفاده بیشتر، حجم آن بیشتر می شود.
در 1995، دو تن از دانشگاهیان ژاپنی به نامهای نوناکا و هیروتاکا تاکه اوچی کتابی به نام «شرکت دانش آفرین» منتشر کردند که به صورت نقطه عطفی در مطالعات گسترش دانش و استفاده از آن در شرکتهای ژاپنی درآمد. در همان سال، دوروتی لئونارد بارتون کتابی به نام «سرچشمه‌های دانش» (درخصوص بررسی آخرین مطالعات مربوط به نقش دانش در تولید محصولات) به چاپ رساند.
در سالهای اخیر، کتابهای متعددی در زمینه تشویق مدیران به مدیریت دانش – بدون ذکر چگونگی انجام آن – چاپ و منتشر شده است. شرکتهایی نظیر داوکمیکال واسکاندیا و مشاورانی مانند مک کنیزی، ارنست و یانگ و مشاوران آی، بی، ام،«مدیران ارشد علمی» و «مدیران سرمایه علمی» را به استخدام در آورده‌اند تا بر سرمایه علمی شرکتها نظارت کنند. آنها به پس‌اندازها، پیشرفتها و افزایش تولید ناشی از سازماندهی علمی و مدیریت دانش اشاره داشته اند.
در شرکت دارویی سوئیسی هافمن – لاروش یک مبتکر مدیریت دانش در سالهای 94-1993، روند گسترش کاربرد داروهای جدید و مدارک پیچیده جمعی را که می بایستی به موسسه ملی دارو و مقامات سیاستگذاری اروپایی ارائه می شد تا داروی جدید مورد تایید آنها قرار می‌گرفت و به بازار عرضه می‌شد، دگرگون ساخت به دلیل ابتکار او، تایید و استفاده از داروهای جدید طی فقط چند ماه (بسیار کمتر از سابق) صورت می گیرد. این بهبود رویه باعث یک میلیون دلار صرفه جویی به ازای هر روز عدم تاخیر در کسب مجوز شد.
در 1996، پنج گروه پیشگام جراحی قلب از 5 مرکز نوین پزشکی در انگلیس، طی تجربه ای گروهی، عملیات انجام شده در اتاقهای عمل یکدیگر را مشاهده کرده و اطلاعاتی در مورد روشهای موثر خود مبادله کردند. در نتیجه، 24 درصد از نرخ مرگ و میر ناشی از عمل جراحی در زمینه رفع گرفتگی در شریانها کاسته شد و 74 مورد از مرگهای قابل پیش بینی، هرگز اتفاق نیفتاد.
مفهوم دانش
1.داده ها
داده ها، رشته واقعیت هایی عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. از دیدگاه سازمانی، داده‌‌ها به درستی یک سلسله معاملات ثبت شده منظم تلقی شده اند. وقتی یک مشتری وارد جایگاه بنزین شده و باک خودروی خود را پر می کند، در واقع معامله ای اتفاق افتاده که به نوعی می تواند به عنوان « داده » توصیف شود. زمان انجام معامله، حجم کالای خریداری شده و مقدار پولی که بابت آن پرداخته می شود، هر یک، داده ای خاص به شمار می آید. این داده ها، فاقد هر گونه اطلاعاتی درباره علت انتخاب این جایگاه بنزین توسط مشتری و مراجعه بعدی او هستند.
سازمانهای نوین، معمولا داده ها را در یک سامانه فناوری ذخیره می کنند
پیتر دراکر به عنوان یکی از نویسندگان معروف متون مدیریتی، یادآور شده است که اطلاعات یعنی « داده های مربوط و هدفدار »‌ به بیانی دیگر از نظر او داده ها به تنهایی «‌ مربوط » و «‌ هدفدار » نیستند.
شرکتها، مدیریت داده ها را از نظر کمی بر حسب ظرفیت، سرعت و هزینه ارزشیابی می کنند
نگهداری سوابق و بایگانی، نقطه کانونی فرهنگ داده به شمار می آید و مدیریت موثر داده ها در موفقیت آنها نقش به سزایی دارد. البته این وضعیت به دو دلیل نا درست است : اول اینکه داده ها را می توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم گیری به شمار آورد، البته داده ها نشانگر ربط، بی ربطی و اهمیت خود نیستند، اما به هرحال برای سازمانهای بزرگ اهمیت زیادی دارند، چرا که مواد اولیه ضروری برای خلق اطلاعات به شمار می آیند.
اطلاعات
نوعی «پیام»‌ به شمار می آید. پیام مورد نظر ما معمولا به شکل مدرکی مکتوب یا به صورت ارتباطی شنیداری یا دیداری نمود می یابد. اطلاعات از یک « فرستنده » ارسال شده و به وسیله « گیرنده » دریافت می شود.
واژه اطلاعات به معنی «شکل دادن به بینش و دید دریافت کننده اطلاعات» است. به این معنی که « تنها گیرنده می تواند مشخص کند که دریافتی های وی واقعا اطلاعات بوده و او را تحت تاثیر قرارداده است.»
ابزار
در سازمانها، اطلاعات از طریق شبکه های نرم افزاری و سخت افزاری جابه جا و توزیع می شوند، شبکه ارتباطی سخت، قسمتهای مشخص و قابل دیدن دارد : سیمها، آنتن های ارسال، آنتن های ماهواره‌ای، پست خانه ها، نشانی منازل و جعبه پست های الکترونیکی،‌نمادهای ارتباط سخت افزاری هستند. شبکه ارتباطی نرم،‌کمتر قابل رویت است.
معیارهای سنجش کمی مدیریت اطلاعات، شامل مبادلات و ارتباط می‌شود . مثلا پست الکترونیک چند مشترک دارد؟ و کاربران «لوتوس بوتز» چند نفر هستند؟ چه تعداد پیغام در مدت زمانی مشخص مبادله می‌شود؟
معیارهای سنجش کیفی، میزان اطلاع رسانی و قابل استفاده بودن اطلاعات را نشان می دهند : مثلا آیا پیغام دریافتی،‌دید جدید به من می دهد ؟ آیا این پیغام به من کمک می کند که شرایطی خاص را درک کنم،‌تصمیمی مناسب بگیرم و یا مشکلی را حل کنم ؟
به قول پیتر دراکر:‌ « داشتن ارتباط و هدف،‌ ویژگی اطلاعات است».
چند معیار مهم برای تبدیل داده ها به اطلاعات
مربوط به متنی مشخص :‌ هدف از گردآوری داده ها را می دانیم.
تقسیم بندی شده : بخشهای کلیدی و تعیین کننده داده ها را می شناسیم.
محاسبه شده : داده ها ممکن است با محاسبات ریاضی و آماری تجزیه و تحلیل شوند.
اصلاح شده : داده ها غلط گیری می شوند.
خلاصه شده : داده ها ممکن است در حجم کمتری خلاصه شوند.
معمولا محاسبات، خلاصه سازی و طبقه بندی توسط ” انسان” صورت می‌گیرد. مشکل، ‌اشتباه گرفتن اطلاعات، یا دانش، با فناوری انتقال آنهاست.!
از هنگام طرح این مسئله که « رسانه، پیام است » به وسیله مارشال مک بوهان، تا کنون که هر روزه در مورد «قدرت دگرگون ساز شبکه ارتباطی جهان» گفت و گو می شود،‌پیوسته شنیده می‌شود که که فناوری اطلاعات نه تنها روشهای ما بلکه خود ما را نیز دگرگون خواهد کرد. نکته مهم این است که هدف «رسانه» پیام نیست، هر چند که ممکن است رسانه بر پیام اثری عمیق داشته باشد. آنچه که انتقال می یابد به مراتب مهم تر از رسانه است. صرف داشتن تلفن نمی تواند تضمین کننده و حتی مشوق گفت و گویی عالی و دلخواه باشد.
و در ادامه داریم:
دانش
دانش در عمل
تجربه
آگاهی به واقعیت ( درک پیچیدگی)
داوری
قوانین سرانگشتی، شمّ و شهود
اقتصاد متغیر جهانی
همگرایی کالا و خدمات
اندازه سازمان و مدیریت دانش
شبکه های رایانه ای و تبادل دانش
بازار دانش
پیامهای بازار دانش
کاستی های بازار دانش
آسیب شناسی بازار دانش
ایجاد بازارهای دانش کارساز
نمایشگاه دانش
مزایای جنبی بازار دانش
راه کسب دانش
رمزگذاری و هماهنگی دانش
نقشه کشی و مدل‌سازی دانش
فناوری و طراحی نقشه دانش
سیاست‌شناسی و نقشه کشی دانش
مطالعه موردی، ساختار مدیریت دانش موسالتو
برخی تهدیدهای دیگر رمزگذاری
انتقال دانش
نحوه انتقال دانش
فایل پاورپوینت 100 اسلاید

دانلود رایگان دانلود پاور پوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

کیفیت مدیریت کیفیت گسترش عملکرد کیفیت درک مشتری خانه کیفیت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
دانلود پاور پوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

گسترش عملکرد کیفیت
(QFD)

1- مفهوم گسترش عملکرد کیفیت

•امروزه سازمان هایی در عرصه موفق تر خواهند بود که در بر آوردن نیاز ها و خواسته های مشتریان ،گوی سبقت را از سایر رقبای بازار بربایند . به تعبیر دیگر در فلسفه جدید بازار یابی یعنی مشتری گرایی،مرکز توجه ، مشتریان بوده و از دید مشتریان به مساءل نگاه میشود. این یک واقعیت انکار نا پذیر است که خواسته ها ،نیاز ها و انتظار ات مشتریان تغییر می یابد .بنا بر این ابتدا باید مشخص شود که مشتری چه می خواهد سپس در جستجو ی یا وسیله تحقق آن بر آمد .به همین دلیل ،هر روزه تکنیک های مدیریتی جدیدی در راستای کسب مزیت های رقابتی دید گاه مشتری محوری عرضه می شوند . یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریتی و کیفیتی که امکان تعامل بین بخش های تولیدی و بازار یابی و فروش را فراهم آورده است،تکنیک گسترش عملکرد کیفیت (QFD ) است.

در واقع QFDیک ابزار کیفیتی پیشرفته است که هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتری می باشد .این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندی های مشتریان می باشد.

این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندیهای مشتریان که موجبات پیشی رفتن سازمان نسبت به رقبا را فراهم می نمایند، از قدرت مانور بسیاری برخوردار است.پس از شناسایی و تعیین نیازمندی های مشتریان ،نسبت به ترجمه و لحاظ کردن آن ها در نیازمندیهای طراحی اقدام شده و در طراحی این فرایند خواسته های ذهنی مشریان به زبان مهندسی ترجمه و تبدیل می شود.

توانایی ها و مزایای QFD

با وجود تمامی مشخصه های منحصر به فرد QFDو مزایای بی شمار استفاده از آن در طراحی یک محصول ،مهم ترین فواید قابل انتظار ،در صورت استفاده مناسب از آن در سطح سازمان عبارتند از :

-زمان کوتاه تر توسعه محصول

-کاهش تعداد دفعات تغییر در طر ح های مهندسی

-کاهش هزینه های اولیه معرفی محصول به بازار

-رضایت مشتریان از تامین خواسته های و نیاز ها و نیاز هایشان

-بهبود قابلیت های ساخت محصول

-ایجاد یک زبان مشترک بین واحد های مختلف سازمان

-ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای استفاده و کاربردهای آتی

و در ادامه داریم:

درک مشتری و خواسته های او

جدول ندای مشتری

سازمان دهی اطلاعات

مدل کانو

خانه کیفیت

مراحل ساختن یک خانه کیفیت

اصول دمینگ

مقایسه مدیریت شبانی و مدیریت باغبانی

تاریخچه کیفیت

ماتریس Q.F.D

فایل پاورپوینت 42 اسلاید


دانلود رایگان دانلود پاورپوینت هنر درمانی

هنر درمانی هنردرمانی گروهی نقاشی درمانی شن درمانی شعردرمانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1810 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود پاورپوینت هنر درمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

هنر درمانی

هنردرمانی شامل واسطه های هنری است که از طریق آن درمان جو می تواند درون خود را آشکار نماید و درمانگر نیز در مقابل، قادر است رفتار او را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. «هنر» می تواند ظهور تجارب و احساسات درونی را سبب شود

.1اگرچه پیشینه هنردرمانی به دهه ۵۰ میلادی یعنی تقریباً ۲۳ قرن قبل باز می گردد، اما ردپای هنردرمانی به شیوه امروزی که روش های مختلف هنردرمانی و تحلیل روانی را شامل می شود، از دو قرن پیش قابل بررسی است. در سال ۱۹۴۲ دانشمندی به نام رید Read، استفاده از هنر به عنوان یک علم پایه ای در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد. وی معتقد بود «هنر باید پایه و اساس آموزش و پرورش را تشکیل دهد» همچنین: «در هر کاری که ما انجام می دهیم، هنر برای ارضاء احساسات ما وجود دارد.» با این وجود، دنیا هنوز به اهمیت کاربرد هنر در روان درمانی، پی نبرده بود، تا اینکه در سال ۱۹۸۱ این رشته علمی به عنوان یک روش درمان، رسماً پذیرفته شد و در بسیاری از بیمارستانها، کلینیک ها و مراکز آموزشی مطرح و به کارگرفته شد. در سال ۱۹۸۹، ادواردزEdwards ، با توصیف وضع هنر و دیوانگی در قرون هیجده و نوزده میلادی، نشان داد که چگونه اندیشه ها و تصورات دیگر حوزه ها از جمله سنت های مذهبی و انسان شناسی زمینه محکم و استادانه ای برای هنردرمانی ایجاد می کند. وی با بررسی تاریخ هنر و تاریخ روان پزشکی نتیجه می گیرد که ریشه های این روش در نئوکلاسیسم قرن هیجده نهفته است. در آن زمان بشر با رویت تصاویر ترسیمی به وضع روحی هم نوع خود پی می برده است.
هنردرمانی شامل واسطه های هنری است که از طریق آن درمان جو می تواند درون خود را آشکار نماید و درمانگر نیز در مقابل، قادر است رفتار او را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. «هنر» می تواند ظهور تجارب و احساسات درونی را سبب شود. تجارب و احساسات درونی ایی که گاه به شکل بی نظم ممکن است ابراز شود؛ در فرآیند هنر، به شکل منظم تری خود را نشان می دهند. مواد هنری، وسایل قابل لمسی را در اختیار ما می گذارند که جنبه های آگاهانه و ناآگاهانه فرد را نشان می دهند. این واسطه های هنری در واقع بهانه ای است که درمانگر بتواند درمانجو را مورد مطالعه قرار دهد.
یکی از ویژگی های هنردرمانی این است که امکان کار با گروه های مختلف را فراهم می سازد و تمامی گروه های سنی از کودک تا مسن را تحت پوشش قرار می دهد. براساس نظریه هنردرمان ها، کارهنری علاوه بر بالفعل کردن توانایی های درونی فرد، تعادل و هماهنگی بین انرژی های فیزیکی و احساسی ایجاد می کند و فعالیتی التیام آور و تسکین دهنده است
و در ادامه داریم:
هنردرمانگر
هنردرمانی گروهی
نقاشی درمانی
هدف نقاشی‌درمانی
شن درمانی
شعردرمانی
خط درمانی
سفال درمانی
فایل پاورپوینت 28 اسلاید

دانلود رایگان دانلود پاور پوینت آشنایی با نرم افزار Win QSB

نرم افزار Win QSB قابلیتهای WinQSB ب رنامه ریزی خطی و صحیح بـرنامه ریـزی غیـرخـطی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5653 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
دانلود پاور پوینت آشنایی با نرم افزار Win QSB

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

WINQSB

این نرم افزار از جمله نرم افزارهای بسیار سودمند در زمینه مهندسی صنایع، اقتصاد، بازرگانی و مدیریت است که بسیاری از مباحث تصمیم گیری، برنامه ریزی، پیش بینی وکنترل را شامل می شود و بعنوان نرم افزار توانا در هر زمینه خاص مطرح شده است.


نسخه ها:
در سال 1995 با نام QSB وار بازار شد. جدیدترین نسخه این نرم افزار Win QSB V2.0است که توسط:
Yih-long Change & Kira Desani به بازار عرضه شده است.

قابلیتهای WinQSB

قادر به ترسیم نمودارهای مختلف کنترل (بالغ بر 34 نمودار) است و تمامی پارامترهای مدل موجود را می تواند آنالیز کند.

Linear and integer programming

برنامه ریزی خطی و صحیح
استفاده از روش سیمپلکس و گرافیک برای حل مسائل L

Non linear programming

برنامه ریزی غیر خطی: حل مسائل منفرد و چند متغیره با روش جستجوی خطی.

Job scheduling

زمانبندی کار: حل مسائل Job shop و Flow shopبا راه حل های مختلف.

Forecasting and linear regression

پیش بینی و رگرسیون خطی: با استفاده از الگوریتم های متفاوت پیش بینی و جستجو برای بهترین پارامترها.

Decision Analysis

آنالیز تصمیم گیری:

حل و آنالیز چند نوع مساله، رسم و آنالیز تصمیم گیری و ....

Markov process

فرآیند(زنجیره) مارکو:

حل مرحله به مرحله زنجیره.

dynamic programming

برنامه ریزی پویا:

یافتن کوتاه ترین مسیر از هر گره تا مقصد.

و در ادامه داریم:

مـزایــای نرم افزار

معایب نرم افزار

طریقه نصب WinQSB

برنامه ریزی خطی و صحیح

تاریخچه برنامه ریزی خطی

منوی WinQSB آیکن Linear and integer programming

حل مثال

معـرفی منـوهای Linear and integer programming

بـرنامه ریـزی غیـرخـطی

Nonlinear Programming

اجرای برنامه

مثال

بـرنـامه ریـزی آرمـانی

goal programming

اجرای برنامه

فایل پاورپوینت 69 اسلاید